رویایی

از این پس هر روز برای شما عکسهای جالب داریم...

جالب و دیدنی







 

شیوهای نوین تبلیغات




 

فانتزی










نرم افزار های رایگان بجای محصولات ادوبی

 این روزها شرکت ادوبی چنان در محیط وب رسوخ کرده که زندگی طراحان وب بدون محصولاتش دقیقه ای پیش نمیره . استفاده از فتوشاپ برای گرافیک ، دریم ویور برای طراحی صفحات وب و حتی پیاده سازی کد های PHP و  ASP.NET . و از همه مهم تر محصولات عمومی این شرکت مانند ادوبی ریدر و فلش پلییر ما رو خیلی درگیر خرید و استفاده از محصولات این شرکت کرده

ممکنه استفاده از نرم افزار هزار دلاری فتوشاپ و دریم ویور در ایران خیلی ساده و با پرداخت هزار تومان ممکن باشه . اما خیلی از دوستان که در خارج از ایران هستند برای کارهای روزمره خود همواره دنبال جایگزین قدرتمندی برای فتوشاپ و یا دریم ویور میگردند

در این مقاله 4 نرم افزار رایگان رو برای جایگزین کردن با نرم افزار های ادوبی معرفی میکنیم

1 - The Gimp بجای فتوشاپ
نرم افزاری قوی برای کارهای گرافیکی شما .این برنامه قابلیت استفاده از فیلتر ها و کتابخانه های طراحی شده برای فتوشاپ را نیز داراست. ابزار های مورد نیاز یک گرافیست مانند گرادیانت ، قلمو با سرقلم های مختلف ، clone و اینگونه ابزار ها در این برنامه نیز هست. همچنین امکان ایجاد و ذخیره کردن فلمو های گوناگون نیز در این برنامه وجود دارد. همچنین تاکنون صدها پلاگین برای این برنامه نوشه شده که امکان ایجاد فیلترهایی مانند بلور و غیره را روی تصاویر فراهم میکند.

2 - NVU بجای دریم ویور
ان ویو یک ادیتور اچتمل ویزیویگ اوپن سورس است که قابلیت ایجاد و ویرایش صفحات html را داراست و تا کنون نسخه های آن برای اجرا روی لینوکس ، ویندوز ، مکینتاش ارائه شده است .ان ویو بر اساس موتور گکو - موتور خروجی صفحات وب موزیلا - طراحی شده است و کد استاندارد و قابل اطمینانی را برای شما تولید میکنه.

3 - Avidemux بجای پریمیر
اویدموکس بعنوان یکی از بهترین برنامه های ویرایش فیلم شناخته شده است. این محصول روی linux , BSD , Windows , mac os x  و تحت لیسانس GNU GPL ارائه شده است. آویدموکس امکان بازکردن فرمت های مختلف تصویری از AVI تا DVD و حتی 3GP  و FLV را داراست . در صورتی که برنامه هنگام کار کرش کند ، امکان ذخیره فایل تا مراحل انجام شده را به شما میدهد و بعد دوباره فایل را باز میکند.

4 - Foxit بجای ادوبی ریدر
فاکسیت یک برنامه برای خواندن فایل های pdf است. حجم 2 مگابایتی ، سرعت اجرای باز شدن برنامه ، نیاز نداشتن به نصب و سرعت این برنامه دلایلی است که باعث میشه من از این برنامه بجای ادوبی ریدر استفاده کنم.

نویسنده : حسین شرفی