نرم افزار های رایگان بجای محصولات ادوبی

 این روزها شرکت ادوبی چنان در محیط وب رسوخ کرده که زندگی طراحان وب بدون محصولاتش دقیقه ای پیش نمیره . استفاده از فتوشاپ برای گرافیک ، دریم ویور برای طراحی صفحات وب و حتی پیاده سازی کد های PHP و  ASP.NET . و از همه مهم تر محصولات عمومی این شرکت مانند ادوبی ریدر و فلش پلییر ما رو خیلی درگیر خرید و استفاده از محصولات این شرکت کرده

ممکنه استفاده از نرم افزار هزار دلاری فتوشاپ و دریم ویور در ایران خیلی ساده و با پرداخت هزار تومان ممکن باشه . اما خیلی از دوستان که در خارج از ایران هستند برای کارهای روزمره خود همواره دنبال جایگزین قدرتمندی برای فتوشاپ و یا دریم ویور میگردند

در این مقاله 4 نرم افزار رایگان رو برای جایگزین کردن با نرم افزار های ادوبی معرفی میکنیم

1 - The Gimp بجای فتوشاپ
نرم افزاری قوی برای کارهای گرافیکی شما .این برنامه قابلیت استفاده از فیلتر ها و کتابخانه های طراحی شده برای فتوشاپ را نیز داراست. ابزار های مورد نیاز یک گرافیست مانند گرادیانت ، قلمو با سرقلم های مختلف ، clone و اینگونه ابزار ها در این برنامه نیز هست. همچنین امکان ایجاد و ذخیره کردن فلمو های گوناگون نیز در این برنامه وجود دارد. همچنین تاکنون صدها پلاگین برای این برنامه نوشه شده که امکان ایجاد فیلترهایی مانند بلور و غیره را روی تصاویر فراهم میکند.

2 - NVU بجای دریم ویور
ان ویو یک ادیتور اچتمل ویزیویگ اوپن سورس است که قابلیت ایجاد و ویرایش صفحات html را داراست و تا کنون نسخه های آن برای اجرا روی لینوکس ، ویندوز ، مکینتاش ارائه شده است .ان ویو بر اساس موتور گکو - موتور خروجی صفحات وب موزیلا - طراحی شده است و کد استاندارد و قابل اطمینانی را برای شما تولید میکنه.

3 - Avidemux بجای پریمیر
اویدموکس بعنوان یکی از بهترین برنامه های ویرایش فیلم شناخته شده است. این محصول روی linux , BSD , Windows , mac os x  و تحت لیسانس GNU GPL ارائه شده است. آویدموکس امکان بازکردن فرمت های مختلف تصویری از AVI تا DVD و حتی 3GP  و FLV را داراست . در صورتی که برنامه هنگام کار کرش کند ، امکان ذخیره فایل تا مراحل انجام شده را به شما میدهد و بعد دوباره فایل را باز میکند.

4 - Foxit بجای ادوبی ریدر
فاکسیت یک برنامه برای خواندن فایل های pdf است. حجم 2 مگابایتی ، سرعت اجرای باز شدن برنامه ، نیاز نداشتن به نصب و سرعت این برنامه دلایلی است که باعث میشه من از این برنامه بجای ادوبی ریدر استفاده کنم.

نویسنده : حسین شرفی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد