سمند طلایی و دروغ 13بود

1239129280.jpg

سمند طلایی 950 میلیون تومانی، وجود خارجی ندارد و یک شوخی 13 بود.

این ماجرا که با بهره‌گیری از تجربیات دروغ‌های کج شدن برج میلاد و همچنین فروش واحدهای اداری این برج با قیمت متری 4 میلیارد تومان تدوین شده بود، در نوروز 88 توانست توجه رسانه‌ها و کاربران اینترنت را به خود جلب کند.

با وجود این که حوصله انجام اقدامات لازم برای گسترش این دروغ را نداشتم، اما انعکاس آن در وب‌سایت‌های خبری و همچنین بخش خبری 20:30 شبکه 2 سیما، باعث سرعت بخشیدن به انتشار آن شد.
چندین نفر شک کرده بودند که این قضیه کار من باشد. چوندر هفته‌نامه دنیای خودرو، اسم من را هم کنار آن مطلب چاپ کرده بودند. با توجه به این که امنیت و دوام دروغ سمند طلایی در خطر بود، فیلم آن را هم منتشر کردیم تا کاربران دچار سردرگمی شوند.

هدف از دروغ 13 امسال، اثبات یک موضوع خیلی مهم بود. اتفاقیکه به خاطر آن زیر سوال رفتم و چون باور کردن حرف‌هایم برای خیلی‌ها دشوار بود، خودم را متهم به دروغ‌گویی کردند. شیوه انتشار خبر سمند طلایی، دقیقا همان روشی است که 3 سال قبل پیمان ابدی از آن استفاده کرد تا خود را بدلکار «حرفه‌ای» کبرا 11 معرفی کند. او چند عکس را نشان داد و رسانه‌ها باور کردند که راست می‌گوید. ابدی پس از این که در ایران به شهرت رسید، تازه شروع به کسب تجربه کرد. او گفته بود 1200 مرسدس و ب.ام.و را در آلمان چپ کرده، اما از پس واگونی یک پژو 405 هم بر نیامد. هیچ کس هم از این فرد نخواست تا مدرک بدلکاری حرفه‌ای خود را نشان بدهد. نتیجه این شد که وقتی من گفتم او دروغگو است، همان اتهام را به خودم زدند. اما حالا که کبرا 11 آلمان هم حرفه‌ای بودن پیمان ابدی را تکذیب کرده، باید اعتراف کنیم که به سادگی فریب یک فرد فرصت‌طلب را خوردیم و هنوز اجازه می‌دهیم فعالیت کند.

در نوروز 88 هم خیلی‌ها با دیدن 2 عکس از سمند طلایی و خواندن ماجرای مبهم آن، باور کردند که چنین سمندی وجود دارد. در صورتی که تنها دو عکس و یک فیلم تنها مدرکی بود که ارائه شد.

لازم می‌دانم از هفته‌نامه دنیای خودرو، خشایار نظریان، امین آزاد، بابک تهرانی، فرزاد فخرالدین، امین و نریمان کریم‌زاده که در انتشار دروغ 13 نوروز 88 من را یاری کردند، تشکر کنم.

اگر نظری درباره این دروغ دارید، ممنونمی شوم بگویید تا در گزارش از آن استفاده کنم. گزارشی از ساخته شدن این سمند و اتفاقات و واکنش‌های جالب پس از انتشار خبر سمند طلایی را به‌زودی از طریق یکی از رسانه‌ها منتشر خواهم کرد.

مرسی
فرورتیش رضوانیه
نظرات 4 + ارسال نظر
مهدی جمعه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 03:19 ب.ظ http://fa.chonoo.com

سلام،
اگر دوست داری از امکانات بیشتری استفاده کنید، از تکنولوژی روز در بلاگ خود بهره برید و آن را به سایت تبدیل کنید، به سایت زیر مراجعه کنید.
http://fa.chonoo.com
این سایت به غیر از امکانات پایه، امکاناتی از قبیل نظرسنجی برای مطالب، ارزیابی مطالب، عضویت برای سایت خویش، گالری تصاویر، آپلود فایل، ایجاد شناسنامه برای کاربران، صندوق پیام در به مانند GMail برای ارتباط بین کاربران، شمارنده‌ای در قدرت GoogleAnalytics و انجمن گفتگو را به رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد.
از اینکه یک بار از این سیستم استفاده می‌کنید، ممنون.
موفق باشی...

مدیریت سایت mdake.com جمعه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 04:19 ب.ظ

تبادل لینک با تمام ویمسترهای فارسی زبان .

مدیریت سایت mdake.com جهت تبادل لینک با تمام وبمسترهایی فارسی زبان اعلام آمادگی میکند .

جهت تبادل لینک ، با ایجاد لینک سایت mdake.com در وبلاگ خویش با عنوان " دانلود رایگان نرم افزار " و تماس با ایمیل ما نسبت به قرار گرفتن لینک خود در دایرکتوری سایت اقدام نمایید .

منتظر تماس شما هستیم .

فان شاد.کام جمعه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 07:57 ب.ظ http://www.funshad.com

سلام
سایت ما شروع بکار کرده و خوشحال میشیم که افتخار بدید و یه سری به سایتمون بزنید و در گروه ما هم عضو بشید. میخوایم با کمک شما بزرگترین گروه و اجتماع بچه های ایرونی رو تشکیل بدیم و با هم شاد باشیم و با هم لحظات خیلی خوبی داشته باشیم. اگه افتخار بدی و در گروه ما عضو بشی خیلی خوشحال میشیم.
راستی حتی میتونید برای اعضای گروه مطالب مورد علاقت رو هم بفرستید و مطالب و وبلاگتون رو به بیش از ۵۰۰۰۰ عضو گروه معرفی کنید.
ممنونم

مدیریت سایت mdake.com جمعه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 08:56 ب.ظ

تبادل لینک با تمام ویمسترهای فارسی زبان .

مدیریت سایت mdake.com جهت تبادل لینک با تمام وبمسترهایی فارسی زبان اعلام آمادگی میکند .

جهت تبادل لینک ، با ایجاد لینک سایت mdake.com در وبلاگ خویش با عنوان " دانلود رایگان نرم افزار " و تماس با ایمیل ما نسبت به قرار گرفتن لینک خود در دایرکتوری سایت اقدام نمایید .

منتظر تماس شما هستیم .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد