۵ فناوری سال ۲۰۰۸ که دنیا را متحول می کند!

۵ فناوری سال ۲۰۰۸ که دنیا را متحول می کند!

کارشناسان «آی بی ام» در پیش بینی تحولات فناوری سال ۲۰۰۸ در گزارش سالانه خود به بررسی پنج نوآوری بزرگی پرداخته اند که در سال نو پروژه های آنها آغاز می شود و می توانند ظرف پنج سال آینده تحولی در زندگی بشر ایجاد کنند.

کارشناسان «آی بی ام» در پیش بینی تحولات فناوری سال ۲۰۰۸ در گزارش سالانه خود به بررسی پنج نوآوری بزرگی پرداخته اند که در سال نو پروژه های آنها آغاز می شود و می توانند ظرف پنج سال آینده تحولی در زندگی بشر ایجاد کنند. به گزارش مهر، کارشناسان «آی بی ام» در گزارش سالانه «پنج در پنج بعدی» (Next five in five) شکل گیری پنج فناوری نوآورانه ای را در سال ۲۰۰۸ پیش بینی کرده اند که می توانند تا پنج سال آینده زندگی ساکنان زمین را دستخوش تحول کند. این فناوریها به شرح زیر هستند: خانه های هوشمند: اولین ابداعات مربوط به ساخت خانه ها استفاده از انرژی برق است که از طریق یک رایانه همه لوازم خانگی را کنترل کرده و در مصرف انرژی صرفه جویی می کند. ماشینهای ظرفشویی و دستگاه تهویه هوا با تلفن همراه و وب قابل کنترل هستند و در هر لحظه روز می توان منابع و میزان انرژیهایی که مصرف می کنند را کنترل کرد و به این ترتیب لوازم الکترونیکی خانگی را هر روز به سوی «سبز شدن» سوق داد.
در این گزارش آمده است، با کاهش مصرف نه تنها می توان پول بیشتری پس انداز کرد، بلکه می توان به محیط زیست هم کمک کرد. خودرو بدون ترافیک: کارشناسان در ادامه این گزارش خاطر نشان کرده اند که در پنج سال آینده اتصال میان خودروها و خیابانها شیوه رانندگی را تغییر خواهد داد. به طوری که خودروها می توانند از طریق داده های دریافتی از طریق تلفن همراه یکپارچه با «جی پی اس» با سایر خودروها ارتباط برقرار کنند و در صورت وجود ترافیک سنگین تغییر مسیر دهند. چیزی را که می خورید بشناسید: حسگرها و ریزتراشه ها این امکان را در اختیار انسانها می گذارند که دقیقاً بدانند غذاهایی که روی میز چیده شده اند از چه موادی تشکیل شده اند. در حقیقت براساس تحقیقات اخیر، ۷۲ درصد از مصرف کنندگان می خواهند اطلاعات بیشتری درباره غذاهایی که می خورند داشته باشند. این خواسته می تواند در سالهای آینده با ارائه پاسپورتهای دیجیتالی برای محصولات غذایی تحقق یابد. تلفن همراه همه کاره: کیف پول، مدیر خرید، منشی و راهنمای گردشگری فقط چند نمونه از عملکردهایی است که تلفنهای همراه در سالهای آینده به کاربران خود عرضه می کنند.
از میان جالبترین کاربردهای آینده تلفن همراه به نظر می رسد «راهنمای گردشگری» از همه مهمتر باشد. در حقیقت فناوری که امکان عرضه خودکار اطلاعات مربوط به فرودگاهها، ایستگاههای قطار و مراکز گردشگری را برای گردشگران روی صفحه نمایشگر تلفن همراه فراهم می کند، تقریبا آماده شده است. ابر دکترها: به برکت توسعه الکترونیک، پزشکان برای تشخیص بیماری به اسلحه ای پرقدرت تر از همیشه دست یافته اند. برای مثال کالج آمریکایی «کالوین»به تازگی حق انحصاری یک گوشی پزشکی الکترونیک را به ثبت رسانده است که توانایی ثبت و دیجیتالی کردن صدای ضربان قلب را در کوتاهترین زمان ممکن دارد. درحال حاضر نرم افزارهای دیگری در حال توسعه هستند که می توانند همه اطلاعات مربوط به بیمار را به شکل الکترونیکی بایگانی کنند. به این ترتیب پزشک می تواند اطلاعات دقیقی را از سابقه پزشکی بیمار در اختیار داشته باشد و با اشاره روی یک بخش بدن مجازی نتایج آزمایشات و درمانهایی را تا آن لحظه در پایگاه اطلاعاتی بیمار ثبت شده است، مشاهده کرده و ناهنجاری و بیماری را روی بدن مجازی بیمار شناسایی کند.
گزارش: روزنامه ابرار اقتصادی
نظرات 1 + ارسال نظر
عمو هندونه جمعه 5 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 07:51 ب.ظ http://hendoone.blogsky.com/

من الان یه لحظه احساس تحول نمودم ... وووی !!! امروز انگار ۲۵ ژانویه بود فعلا تا اخر ۲۰۰۸ وخت (؟ .. منظور همم وخت است) داریم ...
ببخشید که کامنت چرت و پرت گذاشتم ... منظور این بود که ما شما را خواندیم و لذتی بردیم ... ممنون
زت زیاد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد