سیستم عامل موبایل گوگل

 
روز گذشته گوگل سیستم عامل اوپن سورس خود را برای موبایل ها معرفی کرد. Android نام فعلی این سیستم عامل موبایل هست و تاکنون بیش از 30 شرکت در تهیه و پشتیبانی این سیستم عامل شریک گوگل شده اند. معروف ترین این شرکت ها T-Mobile, Motorola, Qualcomm, and HTC هستند.

گوگل ، کمپانی اندروید را با 22 سال سابقه که صاحب امتیاز سیستم عامل Android میباشد در آگوست سال 2005 خرید تا گسترش سیستم عامل اوپن سورس خود را شروع کند. گوگل علت خرید این شرکت را در آن زمان تکنولوژی بالای این شرکت و همچنین مهندسین و تیم فنی با استعداد آن عنوان کرد. (businessweek.com)

گوگل ابراز امیدواری کرده است که سیستم عامل اندروید از نیمه سال 2008 توسط شرکت هایی مانند T-mobile روی گوشی های جدید این شرکت ارائه شوند. همچنین SDK برنامه نویسی سیستم عامل Android احتمالا در هفته آینده ارائه میشود.

در بازار سیستم های موبایل هم اکنون رقبای سرسختی مانند palm, symbian , windows-mobile وجود دارند. اما اوپن سورس بودن سیستم عامل گوگل و پشتیبانی چندین شرکت بزرگ سازنده موبایل میتواند برگ برنده ای برای گوگل در ارائه سیستم عاملی موفق باشد. سیستم عامل android بر اساس لینوکس و زبان جاوا پیاده سازی شده است.


سیستم عامل Gphone ! وبلاگ رسمی گوگل
نظرات 2 + ارسال نظر
: دنیای لی لی :. چهارشنبه 30 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 10:33 ب.ظ http://liliana.blogsky.com

سلام
شما هم بلاگ آموزنده ای دارید
لینکتون کردم

مهدیه جمعه 2 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 07:13 ب.ظ http://text-janvaljan.blogsky.com

ممنون به وبلاگم سر زدیدی وبلاگ شما هم هم جالب بود هم دیدنی..لینکتون کردم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد